ALIENS-IN-MY-TROATH

hejsan hoppsan allihopa..
förlåt för dålig update.. har ju som sagt varit (är ju*) sjuk..
började bli lite halv orolig idag..

jag fick som en stor böld (oj vad det visade sig vara rätt sen) på vänster sida i halsen. den här "bölden" såg lite ut som en utomjording som växte i halsen på mig.. skit äckligt var det iaf.. den växte fort och jag hade jätte problem. den gjorde konstant ont, smärtade av allt jag gjorde.. kunde knappt dricka och att äta var ju inte ens att tänka på.. efter ett tag vart andningen jobbig med, med tanke på att svullnaden tog över i stortsett hela luftstrupen.. uscha.
sedan så gick det för långt.. jag gick upp till mamma och stor grät, kunde inte sluta. det gjorde så JÄVLA ont att ja inte visste hur ja skulle ta vägen..
så mamma och janne tog in mit till akademiska eftersom jag fick en jourtid direkt över telefon av en sköterska.

dom gjorde lite tester. petade och höll på i halsen på mig, skiit äckligt btw, och gjorde sånt som läkare bara ska göra, :P haha. det visade sig att jag hade en odling streptokocker i halsen, och en påbörjan till en halsböld..
hade vi inte åkt in så hade jag förmodligen behövts lagts in och opererat bort skiten i helgen..
så, nu fick jag antibiotika och starka receptbelagda värktabletter..
det skönaste av allt, är att det redan börjar hjälpa.. jag har kunnat äta några mackor (passade på så fort smärtan blev mindre) och svullnaden börjar redan gå ner.. känns jätte bra.

så tyvärr, 20 års festen för Adde blir för min del alkoholfri.. men ja kommer ha kul iaf. :)
bättre det än att ja ska vara inlagd på sjukan i helgen, eller hur? ;) haha.

nu kom Adde hem, och vi myser med lill skruttan, :) ska sova nu, :)
men imorgon hörs vi, får ju ändå inte jobba, :/ suck..

puss och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0