snälla, snälla, snälla...

Hejsan allihopa..

vill bara uppdatera, mår inte så bra.. men jag kämpar. kämpar med hoppet..
det har inte fåtts upp ett enda nytt spår på Bissa...
jag har tänkt att förklara lite vad som hänt.. skriva av mig lite om sorgen jag känner..

Bissa, (som mitt smeknamn alltid varit på honom) är min farbror. och min bästa vän genom min uppväxt. hans riktiga namn är Stefan Magnusson. 37 år är han.. fyller år 2 dagar innan mig..
varför han fick smeknamnet Bissa, vet jag inte.. ja kunde väl inte säga Stefan som liten? iaf, sedan dess har det varit Bissa..
i stort sett alla minnen jag har från min uppväxt involverar Bissa.. han var min stora favorit. han var den jag ville gifta mig med, (när jag var typ 5. haha)
iaf, han är en stor förebild för mig, och en av de personer som har betytt mest genom min uppväxt, och en av de personer som betyder mest i mitt liv i nutid..

Iaf, det har hänt tragiska saker i den lilla byn.. hur kan det vara så mycket "liv" i en by på 200 invånare? usch.. i Fredags fick jag ett sms från min kära vän Jenny, där det endast stog "du vet vad som har hänt vah? :/" och jag tänkte att de var väl något med helgen eller så, eftersom hon hade vela kommit hit, men de blev inte så. och ah, sak samma.. jag svarade bara "näh?" då jag får ett svar "Stefan är försvunnen.. kolla op.se" och då small det till. jag började skaka, vart helt förstörd.. fast jag visste vad hon menade vart min svar bara "Stefan, min stefan?" och hon svarar "din farbror ja.... dom har hittat hans bil och hundar, men inte honom"

jag ringde mamma i panik, det första som slog mig.. kom sedan på att ja måste ringa pappa.. la på med mamma, grät lite. ringde pappa.. han var ute i skogen och letade. såklart.
pratade länge med pappa, och han förklarade hur allt låg till. men det har nog fortf inte slagit mig...

det vi vet, är att Bissa försvann någon gång innan 12.00 i torsdags.. mer vet vi inte. bilen och hundarna hittades i fredags.. ena hunden satt fast vid dragkroken, den andra hittades nere i byn..
i fredags kom polis på morgonen, och senare även militär.. dom sökte hela fredag, och även byns jaktlag, där inklusive min pappa.. det var helt galet..
på lördag fortsatte polis på 15 man varav 7 från hundpatrullen, hemvärnet (militär) på 30 personer, frivilliga i byn som var 52 personer, och jaktlaget med hund på kanske 10 pers.. även en helikopter med värmekamera som sökte igenom skogarna.. men inte ett spår..
söndagen tog folket över, polis och militär gav upp. men alla nära fortsätter..
det är hur mycket folk som helst som letar. ingen kommer ge upp förräns han är hittad..

allt känns så sjukt, så overkligt.. ni vet, sånt man bara ser på tv.. det händer liksom inte. usch, det känns så jobbigt. sitta 60 mil bort och inte kunna hjälpa till. att söka runt i skogen jag med, det vill jag! jag vill hjälpa till!!!

på fredag åker jag upp, de blir över helgen. hälsa på pappa, farmor och mina kära kusiner.. visa att ja bryr mig, att ja finns där för dom alla. och, jag ska ut i skogen, ensam om det är så.. men, jag vill göra mitt, jag vill leta, bara för att ha gjort det..

så, nu har jag fått avreagera mig, skriva vad som hänt, och vad som pågår i mitt liv just nu.. varför jag kanske inte är på topp.. så, nu är ni medvetna..

/Sandra


Stefan 'Bissa' Magnusson ♥


Kommentarer
Postat av: Tina

Fy fan vilken jobbig helg det har varit och det kommer nog fortsätta...

Jag var med i skallgången hela lördagen slutade först när det var så mörkt att det ändå inte var någon mening.

Vi satt samlade i Fulla igår och Farmor hade tänt ett ljus. Det var på något knäppt sätt skönt att samlas alla. Vi saknar dig och Emelie, tänker på er!

Jag kan bara inte fatta att han troligtvis är borta.

Så jävla onödigt! Han är ju världens snällaste och hade ju träffat en sån himla mysig tjej.

Nä det är så hemskt.

Kram på dig gumman!

/T

2009-10-05 @ 19:46:00
Postat av: Marika

Gumman då..Tänker på er närmaste hela tiden. Först nu när jag läste det du har skrivit förstår jag hur nära ni var varandra. Hoppas så innerligt att allt löser sig till det bästa så snart som möjligt.. Hoppet är det sista som överger en...Tycker du är otroligt stark, Sandra!



Ta hand om dig!

2009-10-05 @ 20:13:18
URL: http://jojuma.blogg.se/
Postat av: E

2009-10-05 @ 22:27:30
Postat av: Ellie

Precis som du säger, sådant här händer bara på film!! Jag tänker på dig varje dag Sandra! Jag hoppas så innerligt att allt det här kommer att ordna sig. Jag älskar dig Sandra! Var stark min ängel! <333

2009-10-05 @ 22:33:14
URL: http://cexie.blogg.se/
Postat av: pauline

skicka ditt nummer sa kan jag ringa dig nagon dag. sitter inte vid internet sa ofta:( hoppas allt gar bra gumman ! vi finns har aven om vi ar pa andra sidan jorden ska du veta :)

2009-10-06 @ 12:36:59
Postat av: pauline

mitt internet dog :( men gumman jag hoppas verkligen att ni hittar honom! jag vet att jag inte kan gora sa mycket eftersom jag sitter pa andra sidan jorden.. men jag finns har om du vill prata ska du veta! och det gor garanterat elin med. massa massa kramar

2009-10-06 @ 12:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0