TATTOOS

Hej igen babes!!

nu är jag ganska till vaknad, =P
har hunnit med en del. låg iof länge och kikade tv..
men har städat en massa, fixat och fräschat till huset och mig själv..
vi åkte ner och handlade nödvändigheter på ICA.
bl,a ägg så lillasyster kunde baka kladdkaka..
så, nu längtar jag tills den kommer! fast hon har bakat chokladbollar med.
mmhm, idag är en tjockisdag helt enkelt..
Andreas sitter nu och tittar fotboll medans jag sitter i sängen med datorn. orkar inte fotboll... baah!

Jag vill tattuera mig.. nu helst. men jag är ju så pank.
och tråkigt nog så tjänar ja ju itne direkt storkovan heller..
behöver ett nytt jobb.. ska börja söka mer. något annat, något nytt.
iaf,
jag vill verkligen tattuera mig.
har en som jag SKA göra. helt klart redan..
de kommer sitta på mina handleder..
vänster handled: Veritas
höger handled: Aequitas

de 2 orden står för/betyder Sanning och Rättvisa..
något jag tycker varje människa ska leva efter, sträva efter.
de 2 orden kommer från en utav mina favorit filmer. The Boondock Saints. så idéen är helt enkelt därifrån. men, samtidigt betyder orden så mycket för mig..
en av mina nära vänner ha de 2 orden tattuerade redan. men hans och min kommer inte alls se ett dugg likadana ut, förutom att det är samma ord. men ingen utav oss bryr sig om det heller.

sedan har jag en till idé för en tattoo..
både jag och Andreas är ju väldigt intresserade utav musik (mest rock). musiken är våran passion.
så, vi sitter ofta och diskuterar budskap i texter. meningar i texter som är underbara, hemska, vackra, betydelsefulla... ah ni fattar.
jag har länge gillat meningen "You can take away my wings, cus I will never be an angel"
jag tycker det är vackert.. ni kanske tycker jag är sjuk? haha.
men , vi får helt enkelt se vad tiden tar med sig..

har ni tattueringar? tell me, :)

nu ska ja hålla Andreas sällskap. men vi hörs sen, :)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0