DAG-5-&-6

oooops, missade lite, så här kommer dag 5 och dag 6 =)


Dag 5 - Vad är kärlek?

känns lite dumt denna, haha. eftersom jag skrev lite om detta i Dag 2..
Kärlek för mig, betyder mycket. allt kan vara kärlek.

Kärleken till sin partner, kärleken till sitt husdjur, kärleken till sina vänner, kärleken till sin mamma och pappa, och kärleken till sina syskon. ALLT kan vara kärlek.
eller ja, allt är kärlek om man gör det till det.

Kärlek (för mig) är något som gör en lycklig. någon/något man blir glad av. någon/något som kan få en på bättre humör när man är nere, trösta när man är ledsen.

kärlek för mig är de människor jag har runt omkring mig som bryr sig om mig. de personer jag litar på. de personer som gör min vardag ljus.

that's, my LOVE. :)


Dag 6 - Min dag. 

denna var ju skojjig, ^^ haha.

denna dagen började med att mamma väckte mig med ett "solen skiner ute, vakna nu om du ska sola..." haha. så det var bara pallra sig upp och dra på sig bikinin..
låg ute ett tag med mammsen.
men sen vart jag så uttråkad (som aaaaldrig brukar hända när jag solar!) så ja bad mamma färga mitt hår, då jag köpte ny hårfärg igår..
sagt och gjort, vi körde igång.

en permanent riiiiktigt röd färg, som nästan brann i skallen på mig. ont gjorde det.
precis när mamma lagt i all färg och ja tar tid, så går strömmen. och med det då alltså vattnet.. mamma ringer vattenfall för att kolla om det ska vara borta länge, och tydligen (självklart) ja...

så, det var bara packa väskan och bege sig ner till mammas jobb och skölja ur håret.
vilken syn det måste vart om någon såg mig, :O hahaha.

sedan direkt till jobbet, hade en KANON dag på jobbet.
jobbade en massa, men utomhus och lugna och sköna grejer, så det var awsome.
dock har vi SJUKT med pollen som bara rasar ner på oss, så min näsa är inte så rolig just nu. hahaha. men det gick iaf skit bra på jobbet, och jag hade kul!

efter jobbet vart det att gå till särsta och träffa lite folk, plockade upp Emelie på vägen med. myste lite i gräset. sedan gick vi hem till Emelie när det vart lite kallt.
kollade på Mysteriet på Greveholm med lilla Adrian som var heeelt inne i tvn. han gillar spöken min lilla skit ;)

zappade även in på hockeyn lite..

sedan gick ja till mammas jobb och fick skjuts hem. skööönt.
har legat nu och tittat ikapp på Big Brother med mig själv. haha.
käkat lite choklas, (ooops, men mitt nya liv börjar inte förrän på söndag, mohaha)

och nu är klockan 00.30 så det vart verkligen heeela min dag, :) hihi.
(nu behöver man ju inte blogga om dagen iaf, :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0