ALANYA-2011

Godmorgon skulle jag vilja säga.. trots att klockan är 16.45..
dessa dagar sedan jag kom hem har varit såå långa, och såå sega.
har legat hemma nämligen, tok sjuk. :(

också därför jag inte uppdaterat (inte orkat, plus att minegna dator är sönder, så alla bilder från alanya är inte ens inlagda..)
men nu så ska jag försöka berätta om min vecka, :P
dock undrar jag vem den här Anonyma är som kommenterat.. som jag sagt, så vill jag gärna att ni skriver vilka ni är...

I vilket fall så hade vi det sååå underbart i Alanya.
även om det vart mycket problem på resan ner, och när vi kom fram, så hade vi det toppen.
bodde i ett underbart rum som låg väldigt nära till allt. :)

det tog ca 5 min att gå till vår favorit resturang (där vi åt middag minst 5 ggr iaf vad jag minns..)
shoppinggatorna gick ju överallt så man kunde ju alltid shoppa.
vi hade 10 min gångväg till bargatan, där all fest var som störst!
och vi hade inte ens 1 min till havet. =)

allt var underbart.
vi låg i solen heeela dagarna, antingen vid poolen, eller vid havet.-
(btw, Cleopatra Beach var sååå fint!)
sedan var det shopping/middag på kvällarna. det var såå härligt att strosa omkring på gatorna vid 8-9 tiden på kvällarna, i linne och shorts.
värmen var underbar.

sedan var det utgång om nätterna.
första natten vart lite utav en flopp, då vi hamnade på heeelt fel ställen i början! avslutade den kvällen på Havana Club som var okej.

men resterande kvällar, heela veckan, var vi på ett och samma ställe, som alla svenskar tipsade oss om. även alla vi mötte i alanya, och vi hade läst om stället på bloggar.
The Doors.
underbart jävla ställe. grym musik, härlig personal, sköna vakter, undrbara människor som hängde där. drinkarna var goda, shotarna var BÄST. aah, allt var underbart!
så ska ni till Alanya, kan ni inte missa The Doors!

jag vet inte riktigt vad jag mer ska berätta. maten i Alanya är underbar. kycklingen är super god. och deras chicken kebab... OMG, underbart!
ah maten var verkligen awsome.

shoppingen är grym, om man lär sig pruta. för dom försöker självklart alltid lura på en dyrare än vad dom kan gå ner. vi prutade heeela tiden, och man får alltid det priset man vill.
tänk bara "Vad kan jag tänkas ge för den i svenska kr?" och utgå från det, heeela tiden. ge dig inte, för tillslut får du det du vill ha, för det priset du vill ;)

och ja, nattlivet har jag ju berättat om, the doors är IT.
det finns säkert fler klubbar som är as bra, men enligt vad vi (och de vi lärde känna där ner) tycker, så är det stället som gäller, :)


nu ska ja faktiskt vila mig lite. är heelt slut i kroppen. att vara sjuk tar verligen på krafterna=/
hoppas jag är frisk så jag kan jobba till helgen iaf!
och på måndag morgon, (när jag isf går av mitt sista helgspass) så kommer fam, Lundkvist hem från USA. Åååh vad jag längtar efter att få höra alla historier, :)

men, här kommer lite bilder iaf, för er som inte redan sett dom på fb. hahaha.


en kvälls promenad längs stranden. ♥


kvällsutsikt från balkongen, ♥


en dag vid havet, såå härligt


Drinktajm, ;)
Fia fick en jätte vacker drink av en bartender vid poolen ;)


Världens finaste Fia, ♥


Jag och Cathie på Havana Club ♥


Kvälls/natt utsikt från balkongen, :)


Vi nattbadade alltid, eller åtminstonde gick ner till stranden och havet på natten när vi kom hem från en ute kväll. så skönt i vattnet då!


Ibland satt vi kvar så länge och pratade, att vi fick se härliga soluppgångar, ♥


Fina Cathie, ♥


jag älskar dig Fia, ♥


As goda Aquariums som dom har på The Doors, :)


Fia och Cathie i poolen på hotellet. så jäävla skönt liv vi hade det!


som jag skrev, maten är UNDERBAR!!


Avslutar med en bild på mig vid poolen.
saknar Alanya såå mycket. vill tillbaka till värmen NU NU NU! =)

men nu ska ja vila lite.
hörs kanske senare gullungar.
ska berätta också om en sak jag gjorde i Alanya ;)

PUss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0