BÄSTA-EVER

God kväll allesammans .
är på lite bättre humör. har legat och slöat i soffan hela dagen, så tröttat ut kroppen lite. känns bättre iaf.
vet inte vad som tog åt min kropp eller mitt sinne förut, men hoppas på att det gått över.


sedan min fina sambo kom hem, så har vi kollat färdigt (snyft) på Band of Brothers.
ni som känner mig, eller läser bloggen, vet att jag hatar när serier tar slut. nog för att detta är en typ av "kortserie" men ändå-.


jag kan nog helt ärligt säga att jag vart extra ledsen denna gång.
Band of Brothers är den. bästa. serien. någonsin!
jag kan inte sluta tänka på den. kan inte sluta förundras över dessa män.

för er som inte vet, så handlar denna serie om ett kompani från USA, under andra världskriget. I england, holland, tyskland, frankrike. ah överallt.
man följer dessa män på deras resa under kriget. deras resa tillsammans.

ah jag kan inte ens förklara. den är så sjukt bra så det finns inte ord.

det bästa med den, är att i början av varje avsnitt (och vi har även extra materialet med en dokumentär i samma stuk) så är det äldre män, som pratar om kriget. och dessa män, är de som är med i serien. de riktiga, överlevande männen som serien handlar om.
det är riktigt tårdrypande i flera fall. och helt underbart.
man följer de verkligen i deras resa, till bröder.


Nej ni, nu ska jag nät-ögon-shoppa lite. förbereda mig på morgondagen.
hörs sen. 
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0