PIP-2011

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG....

Nu är rummet nästan städat..
ska ställa iordning alla skor, lägga in ren tvätt i garderoben och småfixa lite.
men annars så är det klart, :)

tar lite tid och är lite svårt när man hoppar omkring på en fot, :P

Men, tänkte bara berätta för er alla, att Putte i Parken, var det absolut BÄSTA som kunde hända typ! jag har haft en så jäävla bra vecka.

Det började på tisdagen då vi kom ner. fick introduktion på vad jag skulle jobba med och lite så. gick tillbaka till campingen då jag mötte våra grannar.
vi vart fler och fler tillslut satt vi ett gäng.
sedan träffade vi Slottet, och där utanför satt vi alla, hela gänget, hela natten!
(det var där allt började, haha)
lekte olika lekar, pratade om allt möjligt. lärde känna varandra. sjöng, dansadem drackm aah allt man kan tänkas göra.
Hände lite tråkig sak denna kvällen med, om innehöll prat med vakter och polis, men det glömmer vi! lika bra så, ingen av oss kom till skada, och personen i fråga fick lämna området. så det slutade bra!

sedan vart det bara så, att vi alla höll ihop hela veckan. vi gjorde allt tillsammans. och vi satt alltid tillsammans oavsett om man satt och käkade, satt och drack eller bara vilade på en filt, så var vi alltid i vår lilla cirkel, (som egentligen var rätt stor, haha)

på onsdagen jobbade jag mitt första pass.. 18.00 - 01.00, men fick sluta tidigare så gick typ 00.20, vilket var UNDERBART, för precis när jag kom upp på stora IP så gick Ke$ha på scenen..

det var typ det bästa jag sett. hon var galen, och var snygg, hon var as bra och bara gjorde en så jävla bra show, :P jag vart helt frälst kan jag lova! jag älskar henne.

sedan var det dags att bege sig tillbaka till campingen eftersom dom stängde området när hon slutade.
och då vare fest ALL NIGHT LONG!

vi körde gärnet. först på Funkis campingen med alla kära grannar, sedan runt omkring på den stora campingen. sedan så drog jag och Emelie till husvagnscampingen :)
där vare riktig fest. för där hade dom en party husvagn som invändigt bestod av en liten soffa längst in och en massa högtalare.
där dansade vi i timmar kan jag lova. lärde känna massa folk =)

vid 7 på morgonen drog vi några stycken tillbaka till campingen och hade efterfest på lite olika delar av campingen, till ca kl 11 på morgonen. då gick vi och la oss :P

på torsdagen jobbade Emelie, och jag var ledig.
men var sjukt bakis, så sov lite i omgångar utanför tältet. gick runt lite.
hängde på husvagnscampingen så jag kunde ladda telefonen i bilen.
det kom den dagen en regnskur och lite blixt och åska, men det var ändå lugnt. :)

torsdags kvällen var mest chill med alla grannar. vi hade som vanligt fullt ös nere hos oss. (ibland var det mer röj nere på funkis campingen än där uppe på den vanliga.. naaajs!)
var runt lite, hälsade på folk som kommit från uppsala/knivsta, as najs. hängde med dom ett bra tag =)
sedan under den natten satt vi alla nere hos oss, hade lyckats fått dit en gitarr, så det var allsång hela natten. sjukt kul. det droppade in folk från överallt och vi hade sååå trevligt.

fredagen jobbade jag igen, denna gång 20- 01, så hade hela dagen med alla vänner.
vi solade, chillade, var ner på centrum och handlade. alkohol och mat. haha. sjukt najs. :D

denna natt sedan började såklart på funkis campingen, men emelie gick och la sig tidigt.
jag satt uppe med alla ett tag, sedan träffade jag på lite karlsskoga folk som jag hängde runt med på campingen. drack en massa öl och rödvin, så det var sjukt najs.
vi satt under ett partytält fullt med skitsnack och ciggarettrök tills tidigt på morgonen.
jag ringde emelie och såg till att hon var vaken för jobb, så när hon gick mot sitt arbetspass så gick jag och la mig. haha.

på lördagen drog jag iväg med Emil och Jocke och käkade lunch innan jobbet , då vi 3 skulle börja samma tid. så vi satt där tillsammans och vilade ut innan dagen.
lördagen var stekande het och solen var såå skön.
hade dessutom så lite folk på den dagen, då det var sista dagen så kom det inte så mycket folk.
(jag jobbade i entrén, med att byta in deras biljetter mot armbanden.)
så jag satt med mina 2 gruppchefer och killarna i solglasögon gänget och solade hela dagen.

(killarna som gick omkring och sålde PIP solglasögon bodde i en husbil precis bakom där jag jobbade, så dom hängde med oss, jag fick dessutom ett par solglasögon, naaajs!)

sedan på kvällen var det dags att fixa till sig, möta upp alla. så gick vi på de sista banden tillsammans. Adam Tensta, Maskinen och Håkan Hellström.. dom 3 på rad, dom avslutade festivalen.

dock vart det lite olyckligt för mig, då jag (på väg ner till Maskinen) blev biten av (något som sedan visade sig vara) en orm.. jag uppsöte sjuk tältet, men vart inte så seriöst tagen där, så dom skickade iväg mig.. så hade as ont och hoppade omkring på ett ben hela kvällen / natten, men det gick bra.
jag sket i det, det var ju trots allt sista kvällen.
vi röjde satan nere hos oss, som vanligt. då var de flesta med.
det kom lite folk från kvällarna innan och slog sig ner hos oss. :)
jag ville dra bort till gänget i husvagnarna en sväng, men emelie sov direkt när vi var tillbaka, och hade så ont i foten och orkade inte gå själv.. (och eftersom dom där borta hade batteritorsk i mobilerna så gick det inte få tag i dom)

men, vi satt uppe gänget som orkade. hade skit trevligt. tills vi gick och la oss vid straxt innan 8.

sedan vart det tidig hemgång. skit tråkigt.
det gjorde lite ont att åka från alla. jag ville bara vara kvar! hade gjort vad som helst för att PIP skulle hålla på en vecka till!

så fort jag kom hem så körde mamma mig till akuten . hon vart arg när hon såg bettet och eftersom jag inte kunde gå alls, så vi åkte in till Akis..
där visade det sig då att jag blivit biten av en orm. jippi!
så, nu är jag lindad runt foten med salva under, och fått recept på cortison tabletter. har jordens största fot (är skit svullen) och hoppar runt på kryckor.
hoppas på att det går över snart!

igår kväll startade jag en grupp på fb för vårt camp, som vi så snyggt döpt till :

Camp-George-Michel-klappar-baklänges-i-slottet-och-säger-hej


det kommer aldrig gå att förklara för er. det handlar bara om interna grejer som hände under veckans gång, och oavsett hur bra jag berättar, kommer inte allt sitta ihop så som det gör för mig, :P

men det är iaf kul att man har sån kontakt med alla på ett sett iaf. man kan ha kontakt fram tills man kan ses igen, och fram tills nästa år. för oavsett vad, så ses vi där nästa år igen. finns inget bättre camp på PIP än oss, :D

nu har jag delat med mig av VÄLDIGT LITE av allt som hänt dessa dagar... men kan inte ta med allt, skulle inte gå :P haha. lägger upp ett inlägg här nu direkt efter med bilderna. (eftersom detta inlägg redan vart så långt. hahaa.

PUSS sålänge, :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0