NYA-TIDER-NYA-TAG

Hej allesammans. :)
som jag skrev, så har bloggfunktionen sugit över hela nyår. kunde inte ladda upp bilder eller inlägg alls.
så tänkte visa lite nu =)

Dock har jag mått skit det senaste dygnet. minns ni att jag skrev att Adde mådde dåligt? det slet med sig mig med.. och även Jocke (som var med över nyår) har vart skit dålig.. vi funderade på vad vi ätit, men inte kommit frm till nått mer vettigt än kebaben som skulle kunna gjort detta..
Matilda och Häggis har klarat sig (peppar peppar) så hoppas dom slipper det.

Men idag har jag legat hemma, levt på vatten och nyponsoppa så har lugnat ner kroppen ordentligt. Får se hur det blir med kvällen, var ju tänkt sedan helgen att jag skulle till märsta och träffa Matilda, men får se.

Nyår var helt underbart, och jag välkomnar sååå det nya året. ni som följt, eller känner mig, vet ju att min senaste år vart helt upp och ner. jag har vart med om en hel del bra, och en hel del dåligt. mestadels dåligt, så nu ser jag verkligen fram emot 2012. Det började kanon med att jag fick min prins. och skålade med underbara vänner. trots att jag saknade många fina som jag hade velat ha vid min sida! men jag är super nöjd!


Nyårs helgens summering, :)

På fredagen (den 30/12) så jobbade jag, slutade vid halv 3, då Adde, Häggis och Matilda hämtade mig på Arlanda. Vi åkte direkt till märsta och hämtade Jocke, och startade vår resa mot Järvsö.
Tog ett stopp vid gävle bro, vilket vi sedan fick veta var riktigt bra gjort.
för bara en bit upp på e4an var det världens bilolycka, 3 bilar inblandade. Vi stog still i typ en halvtimme.

men efter ett tag så kom vi fram till Häggis stuga. Det fanns snö och var skit kallt ute. precis som det ska vara över nyår. :)
grabbarna började direkt med öl och jag och Matilda tog oss en cider medans vi gjorde mat. Tacos stod på schemat =) det var typ det godaste jag ätit i mitt liv. var riktigt hungrig efter den dagen!

den kvällen vart det oplanerat party. vi drack gott, åt gott, spelade spel, lekte lekar och dansade runt som idioter! men satans så kul vi hade!! vi hade ett luft-rock-band som rockade gärnet hela natten. haaha. gud jag har inte skrattat så mycket på länge som jag gjorde den kvällen/natten! (tror också att grabbarna bastade ett tag?) haha

på lördagen sen hade vi sagt att bilen skulle gå från stugan 09.30, jag vaknade 09.10 så var Matilda själv uppe. vi slet upp de andra, gjorde kaffe, käkade frukost, packade bilen och åkte, bara 20 min försenade.
åkte till Bollnäs för systemet (eftersom de mesta hade tagit slut kvällen innan) och sedan så åkte vi mot järvsö backen!
Spenderade hela dagen i backarna, upp och ner, och hade riiktigt kul. Lite lunch i typ en timme, sedan mera skidor. Det var så jäkla kul, och det gick riktigt bra. var lite nervös, eftersom ja inte åkt på 3 år, men det gick kanon =)

Sedan vart det dags att åka hem. Vi började med lite chill i stugan. bastun sattes igång.
Grabbarna bastade och jag passade på att hjälpa Matilda färga hennes utväxt.
sedan var det klart, och när killarna var klara var det vår tur att basta.
satt där inne, myste med ansiktsmask (som mest hamnade på benen? haha) och snackade massa gojs. =)

När vi kom ut hade grabbarna grillat och dukat, så det var dags för mat.
egen gjord potatis gratäng och grillad oxfile. mums så gott.
en stor skål med chokladpudding till efterrätt med, =)

Sedan var det dags för diverse lekar. beerpong och ölspelet stog högst upp på listan.
vi spelade, dansade, drack och hade riktigt trevligt.

När tolvslaget kom gick vi ut på en åker, skjöt raketer och skålade i skumpa.
tittade på andra fyverkerier runt omkiring, :)

och ja, straxt innan vi gick ut för tolvslaget så vart jag och Adde tillsammans. :) 
Så en riktigt nyårskyss fick jag minsann :)

sedan festade vi lite mer, bastade lite till och umgicks.
Sedan gick vi alla och la oss, nöjda och glada :)


Söndagen vart inte speciell, vi hade kanske tänkt åka skidor, men det snöade så mycket så det vart aldrig av. Så efter några timmars halvsovande så åkte vi hemåt :)


Tack mina fina vänner för ett otroligt bra nyår. hela helgen var underbar!
och tack fina Andreas för oss, <3

dags att börja planera nästa nyår? haha, nja vi väntar nog liiiite till va ;)

Här kommer en del olika bilder, orkar inte skriva texter till eller lägga dom i någon ordning, bara titta och njut :)
image description














Kommentarer
Postat av: Eve

Vadå hade ni gjort slut igen eller? :/

2012-01-04 @ 10:19:00
URL: http://annasofiaevelina.blogg.se/
Postat av: Rimbo

Men har inte du och Adde varit tillsammans sen i somras? Ni har väl bott tillsammans ganska länge nu? Grattis och lycka till iaf...

2012-01-04 @ 14:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0