GREAT-MUSIC

Hejsan igen bloggen!

nu är jag hemkommen från jobbet. blev några timmar iaf. skönt! cash =)
blev lite väntan hit och dit mellan bussar och tåg, kallt men det gick.. läste lite bok.

nu tänkte jag iaf presentera ett kanon bra band jag fått nys om.
det var så att pappa ringde mig igår och frågade mig "har du hört The Baseballs?" mitt svar var bara "eh...nej?" han bad mig kolla upp de när ja kunde.. och eftersom ja hade 10 minuter på mig tills tåget gick, så satte jag mig med mobilen och surfade. och det visade sig att pappa hade rätt..

dom var suveränt bra! riktigt stört sköna! as coola killar.
dom är ett cover band (typ...)
dom har tagit "nya" låtar (typ sånna låtar som spelats sönder i radio) och gjort om. men det är en ny genre. typ rockabilly. eller ja, lite mer Elvis stuk på låtarna. AS BRA!!! =)

här får ni lite videos på THE BASEBALLS ! :)















kanske inte allas musik smak, men ja gillar det. rå härligt!


Kommentarer
Postat av: janina

åh, jag ÄLSKAR 50-tals musik!!

om jag fick välja när jag skulle födas hade jag valt 30-talet eftersom jag hade varit i min ålder på 50-talet.



rekommenderar filmen cry-baby med johnny depp, traci lords, iggy pop och ricki lake som utspelar sig på 50-talet.

2010-01-24 @ 10:08:02
Postat av: Evelina

Jag lyssnade på dem, insåg att dom spelas på radio så jag har hört dem ^^,

Men dom är asbra! :D

2010-01-24 @ 12:14:11
URL: http://metrobloggen.se/901

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0